Thursday, September 6, 2012

Gele Curry

Veel kant en klaar sauzen zitten vol met e-nummers en suikers. Bij de AH vond ik het merk Blue Elephant waarover ik vrij enthousiast was. Enige e-nummer is citroenzuur, verder allemaal kruiden en zonder suiker.
Op de achterkant van het pakje (zie foto's) is ook een recept te vinden maar ik heb mijn eigen draai er aan gegeven. Je hebt ook nog een pittigere versie waar kip en ananas/druif werd gebruikt. Die ingrediënten heb ik hierin verwerkt omdat dat erg lekker smaakt.

Ingrediënten (4 pers)

  • Blue Elephant royal thai cuisine Yellow Curry Paste (gebruik slechts de helft van de pasta als je het niet te pittig wilt maken) - Verkrijgbaar bij AH
  • Blue Elephant kokosroom  - Verkrijgbaar bij AH- (je kunt ook room van een ander merk nemen maar let wel even op de ingrediënten achterop.)
  • 100 ml water
  • 30 gram cherry tomaten
  • 400 gram sperziebonen
  • 350 gr kipfilet
  • paar schijven verse ananas (of ananas uit blik maar dan op eigen sap)
  • 10 druiven
  • olijfolie/boter of kokosolie
Om erbij te serveren: zilvervliesrijst of bloemkoolrijst (recept komt nog maar via google kun je vast wel een recept vinden)


Bereiding


Kip aanbakken in een pan. Tegelijkertijd in een andere pan de sperziebonen gaar koken. Als de kip bijna gaar kan de currypasta er doorheen.  Laat dit even op een half hoog vuur tot er een aroma vrij komt. Voeg dan de kokosroom, water, cherrytomaten toe. Vervolgens kunnen de sperziebonen erdoorheen en laat het sausje dan niet meer koken. Vlak voor het opdienen het fruit toevoegen aan het gerecht. Nu even proeven of je de smaak goed vind. Soms voeg ik wel wat agave of palmsuiker er aan toe omdat het vrij pittig kan zijn.
Samen met de rijst naar keuze opdienen. Mocht je echt rijst gebruiken neem dan een portie van 1/4e deel van je bord. Op de foto zie je bloemkoolrijst aangezien hier weinig koolhydraten in zitten heb ik daar wel een grote portie van gebruikt.

Tip

Lekker om nog erbij te serveren: komkommerschrijfjes samen met de mayodressing . Komkommer samen met de mayo even in een schaaltje, beetje doorroeren zodat het komkommersap gemengd wordt met de mayo.







No comments:

Post a Comment