Tuesday, September 25, 2012

Kokosolie

In veel van mijn recepten gebruik ik kokosolie. Dit geeft een heerlijke smaak aan je gerecht. hmmm. Kokosolie heeft een smeltpunt van 24-26 graden en zal dus hard zijn onder de 24 graden.

Diverse onderzoeken tonen aan dat kokosolie geen cholesterol verhogende werking heeft!
Dit komt o.a. omdat kokosolie de schildklierwerking verhoogt. In de aanwezigheid van voldoende schildklierhormonen wordt cholesterol omgezet in pregnenolon, progesteron en DHEA. Dit verhoogt o.a. het uithoudingsvermogen, de concentratie en de beschermende laag rond de zenuwen.

Je verbrandt met kokosolie meer calorieen doordat kokosolie de werking van je schildklier stimuleert.

Voorheen gebruikte ik altijd AmanPrana maar ik ben nu overgestapt naar het merk Omega&More. Let wel op dat Omega & more twee verschillende soorten verkoopt. Geurloos(zonder kokossmaak!!) en de gewone. Je kunt het gemakkelijk onderscheiden door de kleur van het deksel. Wit voor geurloos en bruin voor de kokosolie die ik zelf gebruik. De prijs van de geurloze is 6.95 voor 500 gram en de andere is 9.95 (= 19.90 per liter)  voor dezelfde hoeveelheid. Deze is dus goedkoper dan die van het merk Amanprana (9.95 voor 350 gram = 28.42 per liter) Mocht je nu nog meer willen besparen kun je ook de 2kg verpakking kopen die prijs is dan afhankelijk van het soort olie dat je koopt tussen de 34.95 en 19.90.
Want laten we eerlijk zijn, goedkoper is altijd beter.



No comments:

Post a Comment