Friday, September 7, 2012

Lijnzaadcrackers

Ingredienten

Voor 12 lijnzaadcrackers

  • 60 gr pijnboompitten
  • 60 gr geraspte kaas
  • 120 gr gebroken lijnzaad
  • 1 theelepel kruiden zout (bijv Herbamare)
  • 1 schep darmreiniger  
Eerst alles goed doorroeren en dan
  • 150 gr gekookt water of iets meer als het nog te droog is, 't moet een lekker stevig papje zijn.

Ik leg dit op een bakpapier en leg er een bakpapier over heen. Dan rol ik het uit met een deegroller. De randjes zijn dan wat rommelig, door het bakpapier even een stukje terug te vouwen krijg je mooie rechte randen en dan vouw je het papier weer terug. Eerst in 12 stukken knippen of snijden.
Eerst 10 min op hoogste stand in de magnetron ( ik heb een combi magnetron, dus een rechthoekige en leg het gewoon op de bodem).  Dan even omdraaien en weer ong.  6 min,  en steeds met een minuutje of half minuutje verlengen tot ze droog zijn.  Niet te lang zodat ze verbranden maar ook niet te kort zodat ze aan de randjes nog zacht zijn. Soms draai ik crackers die nog niet droog zijn nog een keer of verplaats ze meer naar het midden.
In de oven zou het ook kunnen maar dan weet ik niet hoelang ze moeten, denk op 160 graden is goed.


(recept geschreven door Annette)

No comments:

Post a Comment