Friday, June 14, 2013

Bestelling gekruid.com!!


 Vandaag heb ik mijn bestelling van gekruid.com ontvangen :-) De onderstaande artikelen zal ik kort even omschrijven.
  • Raw Cacao Massa: dit rauwe chocolade (dus niet verhit boven 45/50 graden zodat er geen voedingsstoffen verdwijnen) Hiermee ga ik chocolade maken met notenpasta en gemalen stevia poeder. Ik ben benieuwd hoe het zal bevallen. 
  • Italiaanse kruidenmix: Heerlijk voor in italiaanse recepten zoals pastasaus. Meestal gebruiken wij italiaanse kruiden van de ah (pot van 8 gram voor 2! euro) Deze zak kost 2,50 maar dan heb je wel 100 gram. 
  • Stevia blad: In eerdere berichten heb ik stevia al eens genoemd. Dit is voor het eerst dat ik stevia blad heb geproefd en dit smaakt veel lekkerder dan de stevia poeder omdat het minder geconcentreerd is. Het ruikt een beetje naar gras en komt wel overeen met de smaak van andere stevia poeder. Ik vind het er natuurlijker uit zien en ik verwacht dat het minder nasmaak geeft. Als je de poeder los eet dan smaakt het wel erg grasachtig dus dat raad ik niemand aan. 
  • Vanille poeder: meestal koop ik vanille poeder in een biowinkel, daar betaal je 3 euro voor 3 gram ongeveer. Dit zakje is 10 gram voor 3 euro dus dat scheelt erg veel.Van dit poeder kun je vanille extract maken
  • Zweedse kruiden: Hiervan maak ik zweeds bitterkruid. Volgens Maria Treben heeft dit veel gezondheidsvoordelen. 
     

 





No comments:

Post a Comment